Nästan 2 veckor igen...


PartyLiteLjus

PartyLiteLjus

PartyLite Logga


Jaa, det är nästan 2 veckor sedan jag skrev här igen.
Dagarna går så fort. Man tycker att man nyss skrev
här, att det var igår... och vips så har det gått ett par veckor.

För två veckor sedan började vi med Tv-reklamkursen på
skolan. Vi är fem grupper och i varje grupp är en av oss
utsedd till projektledare. Jag är ledare för min grupp och
fick alltså välja vilka två klasskamrater som skulle jobba
med mig. Det blev Tobbe och Arkam.

Hela tisdagen hade vi Michael Madsen från Slice Produktion
till oss. Han berättade hur det hade kommit sig att han hamnade
i mediabranschen och vad han hade jobbat med och som under
dessa år.
Efter lunch fick vi veta att det var åt verkliga företag som vi skulle
göra tv-reklam till. I Paradisbadets lokaler här i stan finns en flertal
företag. Det är alltså åt fem av dessa som vi gör reklamfilmer.
Varje film ska var exakt en minut lång och visa vad företagen sysslar
med. Filmerna kommer att visas i Paradisbadets éntre i höst.
Våran grupp ska göra film åt PG´s Idrott & Hälsa.
Känns spännande och inspirerande att jobba åt ett riktigt företag.
Annorlunda mot att jobba med påhittade företag som Inno Medic
och Inseam.
Nu känner man verkligen att man vill ge allt för att det ska bli ett
bra resultat och att både kunden och vi själv ska känna oss nöjd.
Så under första veckan satt vi varje dag i skolan och spånade på
idéer till filmen. På onsdagen bokade vi även in ett besök hos PG
och samma eftermiddag åkte vi dit och prata med honom för att
få veta vad han vill ha med i filmen.

Onsdagkväll var det första hemmamatchen mellan Modo och Hv71
i Arenan. Det var Tomas tur att åka på match och för att Jocke glad
bokade han en biljett åt honom också.
Det var ju ett tag sedan Jocke fick följa med på hockey och han har
ju tjatat en hel del. Så han blev väldigt glad när han hörde att han
skulle åka med till Arenan.
Så jag och Joel fick en egen kväll här hemma.
Fast han somnade ganska tidigt, så efter det kunde mamma se
resten av matchen ostört.
Matchen i sig var väl inte så sensationell, därimot var HV´s spel det.
Modo behövde inte ens ge allt utan vann överlägset mot en mycket
blekt HV.

Så närmade sig helgen.
På torsdags eftermiddagen åkte Jocke till Kortis för att vara där
till söndag eftermiddag.

På torsdag-och fredagkväll skjutsade jag hem Mia från hennes jobb
vid 22-tiden. När vi kom hem till henne på fredag kväll, så bytte hon
om och sedan hängde jag på upp till Gusse där det spelades kort.
Killarna i köket och tjejerna i tvrummet. Var riktigt roligt, så länge sedan
jag spelade kort. Och hem kom jag inte förän vid halv två den natten.
Det bestämdes även att vi tjejer skulle ha fest hos Mia följande kväll,
på lördagen alltså.

Så kom lördagen och den förflöt som de flesta lördagar.
På kvällen bar det av till Mia. Med mig hade jag gott dricka och
playstation med singstar.
Sedan blev det sjunga av för Mia, Carina, Sanna och mig....
Oj va vi sjöng och oj vad vi hade kul! Ville ju nästan inte åka ut på
krogen...
Mia´s Johnny skulle skjutsa in oss till stan och klockan närmade sig
tolv... Sanna skulle bara gå ut med Harley... Men när vi väl kom ner till
henne så mådde hon inte allt för bra....
Så Johnny fick skjutsa in Mia och Carina till Harry´s.
Själv stannande jag och assisterade Sanna.
Så det blev ingen utgång för oss, men det gör inget.
Det kommer fler helger.

Söndagen var man trött och sliten.
På måndag kväll hade jag Ljusparty här hemma, och vi blev
hela 14 stycken tjejer med mig inräcknat.
Rose-Marie som var här från Party Lite visade underbart doftande
ljus. Och många var vi som handlade. Själv blev det en hel del
olika dofter och ljus, plus att jag fick vlja ut värdinnegåvor för nästan
400 kronor. Längtar så tills ljusen och ljuslycktorna som jag valde
kommer!!!

Jaa, var väl var som hänt sedan jag sist skrev.


//Bambi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0