Dags att fira, kanske x2....


30 ?                   norrlandsguld




Jaa, så var det alltså dags!
Idag är det 30 år sedan man kom till den här världen.
Idag ska man väl bli officiellt vuxen, men inte känner
jag mig som 30 precis. På sin höjd som 25 kanske...
Fattar inte hur fort åren har gått...
Känns konstigt att 20-talet är över nu liksom.
På ett sätt känns det bra att bli äldre, man har liksom
kommit en bit i livet och skaffat sig en hel del erfarenhet.
Jag har träffat min älskling och vi har fått 2
underbara barn tillsammans.
Vi har skaffat hus, vi har ju ingen hund, men dock 3 katter.
Och kombi har vi ju också... haha...
Sen har jag ju pluggat först till usk:a och nu till medieproducent.
Jobbat inom både skolan, barnomsorg och äldreomsorg...
Jaa, jag har hunnit med en del iaf...
men trots det har jag lite ågren för att bli 30 också.
Fasen, det här stycket ovanför låter ju som nån memoar...
så gammal är jag ju inte....
Fast i och för sig blir man ju kärring idag, men jag hoppas få
dispens av Malin och få stanna på TANT-stadiet. =)
Nää, ärligt talat, jag ska allt fira min födelsedag idag och ikväll.

Idag kommer mamma och pappa rätt tidigt.
Mamma har gjort smörgåstårta och bakat en massa fikabröd.
Hon är snäll, min mamma.
Efter dom som kommer nog en del släkt och vänner hit.
Blir nog en ganska fullbokad dag, men säkert trevlig.

På kvällen har kompisgänget ordnat med en överaskningsfest.
Ser verkligen fram emot den! Ska bli jättekull!!

Men i samband med festen blir det även hockey.
Möjligheten finns ju att det blir firande av GULD idag också.
Skulle ju vara jättekul om man fick komma ihåg sin födelsedag
som den dag då även Modo tog SM-guld igen, efter 28 års väntan.
Men det skulle ju också vara kul om de fick vinna det här på hemma-
plan på måndag. Vilken festyra det skulle bli!!!

Jaa det återstå att se...
Isf ska jag försöka fixa biljetter till min mamma och hennes vännina
igen. Jag hade nämligen fixat biljetter till gårdagens match åt dom
också. Snacka om roligt för mamma att gå på elitseriehockey för
första gången i sitt liv och då dessutom på en sm-final.
Hon tyckte det var jätte spännande och ville absolut att jag skulle
försöka få tag på biljetter åt dom igen, om det skulle bli en 7 avgörande
match i Swedbank på måndag.

Nää, man skulle kanske gå och lägga sig nu, så man har sovit några
timmar iaf, innan man ska sätta igång och fira sin födelsedag.

Natti natti!


// Bambi - som fortfarande är 29...
(blir 30 först klockan 19.03, då matchen har startat...)    ; )

Kommentarer
Postat av: Tant Malin

Grattis igen Tanten !!!!
Det klart att du fortfarande får vara TANT, jag tror att vi helt enkelt bestämmer att vi ska vara tanter hela livet eller vad tycker du ?
Grattis även till SM-GULDET!!!!!!!!!!!!

Puss Puss

2007-04-14 @ 21:41:35
Postat av: Erik Laakso

Stort Grattis vännen, tänk att du blivit så stor, och att du var så ung när vi lärde känna varandra (jag är 39 i år).
Vet du, jag är så avundsjuk att inte få vara en del av glädjeyran i Övik nu, när MODO äntligen lyckats efter alla sorger och bedrövelser genom åren.
Grattis till dig och till er och alla i The Reds och i Modo.
Kram Erik.

2007-04-15 @ 01:00:15
URL: http://eriklaakso.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0