Rekord.... =)





Nu har jag ett nytt rekord på antal besökare här på bloggen. =)
En bidragande orsak stavas Miss C.
Hon har nämligen lagt in en länk till min blogg i sin blogg. =)
Alltid kul när man ser att det är många som läser, det sporrar ju én att skriva mer ofta.

Och det är något som denna blogg behöver...
Efter allt med separationen och flytten har den här bloggen fått ge vika och mer eller
mindre legat ner... Men nu ska det bli ändring på det! =)
Skulle ju vara ännu roligare om de som läser denna blogg ville lämna små fotspår efter
sig med en liten kommentar efter inläggen också... det sporrar ännu mera och man blir
ju så glad när man kommer in hit och får se att någon verkligen läst vad man skrivit.
Men som sagt, jag tvingar ju ingen... utan det är bara en liten uppmaning. =)


Den här dagen kan ju inte räknas till de bästa dagarna precis.
Började med att jag endast sovit ca 2,5 timmar under natten...
Så börjar en sån morgon bra så vore det ju otroligt...
Efter mycket om och men fick jag iväg grabbarna grus till skola och dagis.
När jag kom hem igen vid 09.30 kom jag på att jag hade ju tvättid mellan 10-13...
Kändes inte alls lockande eftersom nattens dåliga sömn gett mig en fantastisk huvudvärk...
så pass att det var jobbigt att vistas utomhus där allt vitt slog emot mig som blixtrar....
Uppmanade mig själv att bita ihop och började samla ihop tvätten för att bege mig ner till tvättstugan.

Då ringer det på dörrklockan......
Där utanför står en tekniker från Öviks Hem och han vill komma in och klamra fast en telekabel
som hänger löst runt dörrposten till köket....
Han hinner inte mer än komma innanför dörren för än min mobiltelefon ringer....
Det är min äldsta sons lärare. Hon säger att sonen har fått en massa utslag över kroppen som
kliar något fruktansvärt och undrar om han haft så tidigare eller har ätit något som han inte tål.
Jag berättar att han har aldrig haft så tidigare.
Läraren säger att de tillkallat skolsköterskan och att hon gett honom en Clarityn-S (anti-allergi)
för att se om utslagen skulle försvinna, men läraren undrar om jag har möjlighet att komma
och titta på utslagen ändå.

Så där står jag med tvätten i högsta hugg, en tekniker som grejar i min lägenhet,
en lärare som vill att jag ska komma till sonens skola och därtill har jag en rungande huvudvärk.....
Jippi...

Jag går ned med tvätten till tvättstugan innan jag ska åka till skolan.
När jag öppnar dörren till tvättstugan går tvättmaskinerna redan för fullt där inne och det visar
sig naturligtvis vara någon annan som tyckte sig ha rätt att ta min tvättid......
Så det blir ingen tvätt.

När jag kommer till sonens skola så vill han bara åka hem.
Åter ett Jippi... för det innebär att jag inte kommer få sova något alls under dagen fast mitt
huvud inte vill annat. Jag ringer till mitt ex och talar om att jag mår inget vidare och att sonen
fått lov att åka hem.
Han säger tillslut att han kan tänka sig att ta hand om sonen på eftermiddagen, och även
min tvätt.... Verkligen tacksam för det!!!

Så eftermiddagen har jag ägnat åt att sova och kurera min huvudvärk.
Ikväll har jag varit till exet, då hans syster och systerdotter från V-ås skulle komma dit.
Så det var faktiskt en ganska trevlig kväll, trots allt.

Därtill har jag fått ett sms ikväll från äldsta sonens gudmor, som bjudit med mig på fest
till helgen. Så det var ju en kick! Kan alltså bli en mycket trevlig helg att se fram emot.
Barnen åker ju till sin pappa på fredag, så det vore ju dumt om jag tackade nej och sitter
här hemma hela helgen istället...
Problemet är då pengar....
Eventuellt får jag in en del på mitt konto på fredagen, men har jag otur så kommer de inte
in förän på måndag. Jag får hoppas på det första alltså.

På återseenade...
Och kom ihåg... det är så kul när ni lämnar små spår efter er.... =)


/Hanna

Kommentarer
Postat av: Miss C.

Jag lämnar alltid fotspår efter mig som tur är ;) Vad skönt att höra att dagen gick bra ändå, det är hemskt att ha barn tillfällen då man är så trött att världen snurrar och huvudet gör så ont att dö verkar lindrigt, men man älskar ju dem för det! Kul att höra att det blir fest ;) Och att det gick bra med folket från V-ås

Stora kramar från en Miss C. som skall till skolan och träffa gruppen, kul... eller så inte...

2009-01-14 @ 09:27:46
URL: http://letters4you-wordpress.com
Postat av: Gusse

hej och tack för gratulationerna...när får man en länk hoss dig då ?ler*

2009-01-16 @ 09:32:03
Postat av: Jman

Haha, vilken trevlig dag. :-)

Får väl hoppas på att festen va bra.

Ha det bäst!

2009-01-20 @ 01:46:31
URL: http://jman.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0