Dagens välgärning...



Här sitter jag nu på sängkanten och är såååå trött att jag inte vet om
ögonen vill överhuvudtaget hålla sig öppna....

Men jag känner ett ansvar att uppdatera bloggen då det nu gått några
dagar sedan sist igen. De ni.... Jag känner ansvar för att skapa något
för Er, kära läsare... =) Så ni har lite makt över mig, förstår ni...  ; P

Tänkte berätta om den fantastiskt roliga och långa (!!!) festen som jag var
på i lördags... men jag är för trött... Så det får bli imorgon istället....
Den som väntar på.... =)

Idag på eftermiddagen har jag varit iväg till Blodgivarcentralen och lämna
plasma. Jag liksom återupptog det i höstas/början av vintern, i samband
med all annan förändring som då hände. Och den här gången har jag
verkligen hållit fast vid att åka dit mer regelbundet.
Känns skönt att veta att man gör en välgärning genom att lämna 8 dl
plasma som någon annan kan behöva långt mycket mer än jag behöver.
Jag menar, det återbildas ju samma plasmavolym i min kropp igen på
24 timmar efter tappningen och efter 2 veckor kan man åter göra en ny
tappning. Så det känns mycket bra att kunna hjälpa till med något så
enkelt men viktigt vid 2 tillfällen per månad.
Sedan är det ju en fin bonus att få endera prylar, som snygga muggar,
glas osv från blodgivarcentralen eller ett presentkort á 100 kr varje gång
också, som man kan använda i ett mycket stort antal butiker här i stan,
som t.ex. matbutiker, klädbutiker och vitvaruaffärer.
Så ni som inte är blodgivare/plasmagivare och är friska och krya,
ta steget och gör något bra genom att börja lämna blod/plasma.
Man mår både bra psykiskt och fysiskt av det, jag lovar. =)
För man känner sig verkligen pigg och alert efter tappningen.


I måndags kom så äntligen mattläggaren och lade in nya fina golvmattor
i mitt och i Joakims sovrum.
Jag valde likadan till mig och honom. En matta som ser ut som parketten
i vardagsrummet som ligger mellan dessa två rum. Så nu ser det enhetligt
och snyggt ut.
Men det finns ett problem har jag märkt...
Och det är halkan.... Jaa ni läste rätt....
Denna golvmatta är väldigt hal... Jag har redan lyckats snubbla några gånger
påväg in i mitt sovrum. En av gångerna, riktigt rejält. Så jag måste nog ringa
till mattläggaren imorgon och rådfråga honom om det finns något som man
kan behandla golvmattan med för att göra den mindre hal.
Annars kommer det nog att sluta med ett ordentligt fall och i värsta fall några
brutna ben inom en snar framtid. Skulle ju isf vara ganska ironiskt när man
nu fått nytt och fint...


Nää, nu kära vänner ska jag försöka återgå till sömnens värld.
Har nämligen sovit några timmar här i kväll. Sovit väldigt ojämt de sista
nätterna och då blir man ju i gengäld ordentligt trött på fel tider av dygnet
istället. Så nu ska jag sova, så jag kommer in i rätt ordning tills barnen kommer
till mig på fredag. Annars blir det nog ett smärre kaos för oss allihopa...

Är förvånad över att jag lyckades skriva så här mycket fast jag är sååå trött....
Och som vanligt, lämna gärna små spår efter er när ni läst... ; )

På återseende...
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Miss C.

Du är ju i klass med mig på längden av inlägget ju ;) Told ya soulmates ;)

kramar!!

2009-01-22 @ 19:50:35
URL: http://letters4you-wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0