Livet förändras...





Jaa det är nu en och en halv vecka sedan jag kom hem från Kathrin i Luleå.
Blev kvar där uppe i 6 dagar istället för 2 som det först var tänkt.
Mycket har hänt sedan jag satt i bussen upp till Luleå  och skrev
här på bloggen.

Dagen efter att jag kom dit fattade jag så mitt beslut.
Var ett jobbigt beslut men det kändes som en lättnad
när jag väl hade tagit steget.
Beslutet blev att jag väljer att gå.
Det kändes först väldigt tungt men när jag väl synat
och analyserat det hela så kändes det som det enda
rätta beslutet för mig själv.

Så de sista veckorna har mest gått ut på att söka
en lägenhet som är stor nog och ända passar min
ekonomi. Vi har diskuterat en del här hemma och
kommit fram till att barnen ska naturligtvis få gå kvar
på samma dagis och skola, de ska inte behöva ändra
på sin trygga miljö mer än nödvändigt.
Tillsvidare bor jag kvar här hemma i vänta på att jag
ska hitta någonstans att ta vägen.
Känns konstigt att jag nu äntligen bestämt mig men
detta blir nog den allra bästa lösningen.

Var ut till Domsjö igår och tittade på en 2:a som Övikshem
erbjudit mig. Den var väldigt fin men kändes väl liten för
att kunna ha barnen hos sig varannan vecka.
Inatt när jag kollade min mail så hade jag blivit erbjuden
en 4:a här i G-änget, även det från Övikshem.
Så i eftermiddag ska jag iväg och titta på den och sen
även en 3:a vid gamla järnvägsstationen.
Så det börjar röra på sig iaf.

Vi ska även därimellan vara med på en information
på Habliteringen om pojkarnas sjukdom.
Så det kommer att vara med folk från både skolan, fritids
och några släktingar.
Kan nog bli en lite jobbig eftermiddag, rent känslomässigt,
men det känns skönt att min mamma kommer att vara med
då. Hon kommer även att följa med mig och kolla på den
andra lägenheten efter det.

Hör av mig mer senare!


/Hanna - mitt i förändringarnas virrvlande vind.....

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tänkte bara ge dig en stor stor stor kraaam! Hoppas allt ordnar sig till det bästa för dig, kram igen!

2008-10-16 @ 13:36:59
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0