Tillbaka till skolan... men nära till resan nu...

Det var första dagen i skolan igår... efter hela 5 månaders praktik ute i det verkliga
livet. Det kändes mycket märkligt att vara tillbaka i skolan.
Som min medpraktikant, Anna, sa: Mentalt är man kvar på kontoret i Umeå...
Och jaa, jag håller med. Mentalt är jag inte närvarande i skolan...
Inte till hundra procent.


image115


Känns lite märkligt att om en vecka så kommer vi att befinna oss på Isla de Margarita
i Venezuela... Förstå hur fort de senaste veckorna har susat fram?!
Jag längtar tills vi är där... till klimatet och värmen. Till att få upptäcka en annan
kultur och pröva på andra maträtter. Och naturligtvis till att få ta ett dopp i de klar blåa
havet... Jaa jag längtar!


image116


Men på ett annat vis känner jag vis oro och varje gång jag tänker på att det är snart dax
att åka iväg, så drar det ihop sig i magen...
Jag kommer att flyga i många timmar, och jag har inte någn större vana av att flyga.
Det var ca 5-6 år sedan jag flög, och då bara från Övik till Sthlm.
Dess för innan var det ytterligare ca 3 år sedan jag flög utomlands på längre resa.
Alltså det är 8 år sedan jag flög långt. Och så här många timmar, som 11 och en halv timma
totalt har jag aldrig gjort tidigare.
Jag känner viss rädsla för flygresan... det märks nog... Det är det här att flyga över Atlanten
som skrämmer mig mest... Det är märkligt...
Men egentligen är det ju många gånger farligare att åka bil, och sådant gör man ju dagligen.
Så det kommer att naturligtvis att gå bra.


image116


Känns även lite jobbigt att vara ifrån Tomas och barnen. De är ju mitt liv och min vardag.
Vi är ju så sällan ifrån varandra i familjen och nu kommer ett enormt hav och mängder
av mil att skilja oss åt under 10 dagar...
Har bestämt mig för att gör iordning en almernacka åt Joakim så att han kan se och pricka
för varje dag tills jag kommer hem. Det blir liksom lättare för honom att förstå när jag kommer
hem igen då.


image116


Var igår kväll och inhandlade en enorm resväska så att jag ska få plats med allt.
Tyckte iaf att den verkade enorm när jag stod och tittade på den på Rusta...
Men när jag kom hem trodde Tomas att jag behövde säkert den här storleken.
Jaa det fanns ingen mindre väska där som var i hårdplast så det får bli denna.
Var på Apoteket igår också, och köpte solskyddsfaktor 40 till kroppen och 25 till ansiktet.
Behövs nog med min känsliga hy och eftersom vi kommer att vara så nära ekvatorn.
Köpte även Trevis som är tabletter som ska förebygga att man får turistdiarré, Dimor som
är stoppande om man trots allt drabbas av diarré, vätskeersättning med svartvinbärssmak
och tillsist en kroppslotion.
Ja allt detta har nu fått "hoppa" ner in den nya resaväskan.
Var duktig och skrev en packnings- och inköpslista inför resan under förra veckan, så nu
får jag börja att bocka av på den...
Börjar kännas mer verkligt att denna resa ska bli av när man börjar packa.
I slutet på veckan ska jag gå igenom vilka kläder som jag ska ha med också.

Wiihiii!!! Det är inte långt kvar nu....

/Bambi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0