Fy f*n vad sjuk jag är.....

sjuk


Jaa det var länge sedan jag var så här dålig....
Och som det inte vore hemskt nog, så är hela famijen sjuk....
Tomas och grabbarna har varit hemma hela veckan.
Enligt Tomas är det nog ungefär 20 år sedan som han var så här dålig. Så jag har aldrig varit
med om att han varit hemma och varit så här sjuk.

Hög feber, hosta, ont i kroppen något fruktansvärt, otroligt öm i huden (gud nåde den som rör mig), gör till och med ont i lederna på fingarna när jag skriver här... Ont i öronen och halsont...Så nog har man åkt på "Årets Influensa" alltid....Trodde att jag skulle klara mig ifrån detta faktiskt. Trodde att jag hade nog med motståndskraft...
Men se icke...

Var och jobbade i Timrå som ob-ass i torsdags match, sov sen över på hotell med några från företaget för att på fredagen jobba som kamera-ass på Fredags Flex som är ett travprogram på tv4 och på travkanalen.
Jag vaknade flera gånger natten mellan torsdag och fredag.... Det var sjöblött av svett i sängen och jag hackade tänder något fruktantsvärt...Låg och bad för mig själv att jag skulle orka med fredagen...

På fredagsmorgonen när jag väl kommit upp ur sängen och vara påväg till frukosten frågade jag personalen i receptionen om de hade en alvedon som jag kunde få eller köpa. Jag fick två stycken och gick och åt frukost.
När jag checkade ut vid 12-tiden så frågade den snälla människan i receptionen om jag ville ha två alvedon till
så att jag skulle orka med dagen tills jag kom hem.

Det var jätteroligt att vara med på travsändningen och en av dom som jobbade i OB4 var jättesnäll och visade mig runt inne i bussen.Var väl en ganska enkel uppgift som jag hade som kamera-ass. Det innebär nämligen att man hjälper kameramannen som kör den rörlig steadicamen och ser till att kabeln tills han kamera inte fastnar i just kameran och att han snubblar på kabeln.Så det är inget glamigt och någon trodde det.
Men kul att få vara med och se hur olika sändningar går till.

Annars stavas fredagen med = TOTALT GENOMSVETTIG pga febern...Var hur skönt som helst att komma hem på fredagskvällen. Hade skickat Tomas till systemet (trots att han också ff är sjuk.. snacka om desperat man är...)
för att köpa en flaska Whiskey så att jag genom att dricka det kunde ha en chans att skrämma bakterierna på flykten inför jobbet igår, lördag, vid Modos match som back-i-mål kameraman.
Var nämligen sista PPV-sändingen i grundserien igår, och alltså sista chansen för mig att få filma vid hockeyn.
Till veckan blir det nämligen fasta back-i-mål kameror då kvatsfinalerna drar igång.

Tjurskallig som jag är och vill absolut lära mig att jobba med detta så vräkte jag i mig två ordentliga whiskey
och sen gick jag och lade mig och sova länge. Med förhoppning om att jag skulle vara piggare igår....
Jo jo.... hoppas kan man ju göra... men det funktade inte med Whiskeyn...

Var inte alls pigg igår när jag vaknade och sovit länge. Men till hockeyn skulle jag!!! Hade det inte varit sista chansen att få stå vid kameran, så hade jag nog övervägt att stanna hemma från sändningen igår.
Men jag tryckte i mig en "ett grams alvedon" och en "400 mg Ibumetin" och åkte ner till Arenan.
Hade meddelat Anders som var producent att jag skulle komma lite senare och att jag helst inte ville köra Hasse-synkarna idag och smitta ner honom och spelarna inför slutspelet, vilket både Hasse och Anders tyckte
var en bra idé. Så Jonas fick filma synkarna igår.
Själv inriktade jag mig på att bara lyckas med att köra kamera 4 bakom mål. Gud så tjurig man kan vara....
men det visar ju bara på hur mycket jag vill lära mig och jobba med det här.

Gick väl inte riktigt bra med att filma.... kände mig väldigt ledsen på mig själv att jag tvunget skulle bli sjuk...
(okej jag kan inte rå på det men...)
Men Anders sa att han var medveten om att jag var sjuk och han sa iaf aldrig åt mig att ställa upp kameran på stativ. Så då hade han ju iaf NÅGON nytta av mig.
Han sa efter matchen att vi måste hitta något tillfälle för mig att få träna och köra mera kamera. Så det känns ju lovade och han vill alltså in helt bli av med mig efter praktiken är slut, trots att jag är så ny på att köra kameran. : )

Nää nu ORKAR jag inte skriva mera. Har tagit mig jättelång tid att skriva allt det här.
Bye bye... tillbaka till liggläge i soffan.... huu vad dåligt jag mår...



/En sjuklig Bambi...




image113

GRATTIS I EFTERSKOTT TILL MIN MAMMA SOM FYLLDE ÅR I FREDAGS!
Vi skulle ha kommit och grattat dig idag, men av förståliga skäl går inte det
idag... GRATTIS-KRAM FRÅN OSS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0