Nu har startskottet gått...

...för "Projekt Stug-målning".

Japp, igår drog vi igång "The Big Project".
Vi började med översidan av stugan, den största väggen
utan fönster. Den väggen är inte i solen så troligtvis behövs
bara ett lager med färg.
Vi valde färg när vi var hem till Övik i torsdags, blev några
nyanser mörkare än den färg som stugan just nu har.
Men det blir väldigt snyggt!




Gick riktigt bra att måla och hela väggen på översidan tog
endast 2 och halv timma för mig och Tomas att måla.


                
Värsta snyggaste outfiten!!! =)                                     Målarkludd i farten...


           
Stegmannen                                                                     Långa fina penseldrag...


Joel och Joakim fick var sin pensel och en plåtburk med
vatten i så att de också kunde "måla".
Joakim blev less efter ett tag och gick in och tittade på
film istället, men lillebror tyckte att det var jätteroligt att
"måla". Emellanåt kom han med små uppmuntrande
kommentarer till mammas och pappas målarkluddande
också: "Fiiint mamma!" "Fiint pappa!" =)
Sen ville han såklart att vi skulle se vad han hade åstad-
kommit också.
"Maamma! Paappa! Kooom! Tiiitta, fiiint ja måla!"
"Nu, fääädig!" =)


                
Målarmästaren Lilleman =)                                                 Seee så fiint han kan måla!



                    
Räcket blev också fiiint. =)                                                  Det är sååå roligt att måla.
                                                                                                " Nu, fääädig!"





Bröderna hjälps åt att "måla" lyktstolpen.



Efter en eftermiddags målande med inte den
bästa arbetsställningen, så gjorde min onda rygg
verkligen uppror igen. Var sannerligen tur att jag skulle
tillbaka till min massör idag, onsdag.
Men direkt efter målningen igår, så trodde jag knappt att
jag skulle klara av att existera pga värken tills idag.
Var till henne förra onsdagen eftersom jag har fått så ont
i mitten av ryggen och i ryggslutet.
Hon sa att det inte var en dag för tidigt som jag tog
mig till henne. Jag har gått alldeles för länge med
stela muskler i ryggen och det är inte alltför otroligt att
det har blivit små inflammationer i musklerna.
Idag har hon kört en hel del med laser mot muskelfästena
och därefter knådat ordentligt. Gjorde något fruktansvärt
ont på en del ställen. Kunde inte låta bli att svära långa
ramsor, alla fula gubbar innefattade!!! =)
Till detta rann tårarna fram utan att kunna styra det.
Kände en stark vilja att ge henne en rak höger när det
gjorde som värst ont. Men det är klart att man inte gör det.
Men försvarsmekanismen sätter liksom igång.
Cina (massören) sa att fast jag inte kände det så, så tog
hon inte i särskilt mycket, utan det är mina muskler som
bråkar och sänder ut smärta för minsta beröring.

Men nu har jag verkligen bestämt mig för att när jag väl
blir bättre i ryggen av hennes massage, så ska jag inte
vänta så länge tills jag uppsöker henne igen.
Vore kanske vettigt att besöka henne minst 1 gång i månaden
iaf, för att underhålla cirkulationen i musklerna.

Återkommer med lite läsning om vilket äventyr vi var på
härrom dagen.... spännande läsning....Lovar! =)


/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0