Knott... Nu ger jag upp!!!

Jaa fy rackarn vad de har smaskat på mig ikväll, de förbaskad knotten...

I eftermiddags tog jag bilen in till Kramfors och köpte några fler blommor till verandan.
Jag har sedan tidigare redan blomlådor fyllda med fina blommor och några som jag
satt upp på verandastolparna.
Nu ville jag ha några som hängde i amplar och några nedanför veranda-trappan.
Men dessa nyköpta blommor behövde mer utrymme att leva i, så väl hemma igen så
tog jag fram några gamla amplar som min mamma använde på sin tid här i stugan.
Så satte jag igång min kreativitet och började plantera om blommorna.
Men jag hade inte hunnit långt för än knotten tyckte att jag var ett lämpligt byte...
Det kliade och sved överallt... på händerna... i hårbotten... de attackerade mina ögon....
jaa de försökte att smaka på alla icke textilklädda kroppsdelar....
Fick låna Joels (minstingens) keps... men det hjälpte föga...
Så på slutet av planetering raffsade jag bara ihop växterna och typ slängde på jord.
Men resultatet blev tillslut väldigt bra, trots allt, och jag känner mig nöjd.
Klickbara bilder nedan.
                                            I
                                            I
                                           V


Blomlådorna sedan tidigare                     Verandan
Blomlådorna sedan tidigare.
             Alla blommor på verandan.


Tagetes             Tagetes gjutjärn                 Tagetes
En gammal stekgryta i                 Snyggt!!!                         "Solarna" i närbild.
gjutjärn duger bra till
små soliga tagetes.

                
Blomstersmyckad            Omplanterad Millionbellis
veranda.



Igår var vi in till Kramfors hela familjen. Då köpte vi en ny digitalkamera, eftersom jag
lyckade tappa min gamla kamera i marken förra lördagskvällen under Hamnfesten,
i ett alltför ivrigt försöka att snabba mig att skydda mig till en karusell... Klumpigt?
Jaa, jag vet... men till tröst får jag tänka att den hade tjänat mig i nästan 3 otroligt
intensiva fotogarferingsår. Den förtjänar vila så att säga. =)
Den nya kamera är av märket Casio. Tomas säger att han förknippar det märket med
endast miniräknare... hihi...
Hur som helst, det är en väldigt bra kamera. Hela 10 megapixel på en sån liten kompakt-
kamera, den gamla klarade bara 5 megapixel. Zoomen på denna klarar 4x och det finns
36 olika varianter av förinställningar (!!!). Exempelvis för att ta bilder på djur, barn, i motljus,
solnedgångar, landskap, porträtt med landskap, för visitkort, passfoto.... jaa you name it!!!
Helt otrolig kamera och bilderna blir superbra. =)
De flesta bilder som jag har med i detta inlägg är från denna kamera. =)



Både på onsdag- och torsdagkväll har vi varit ute med båten.
Båtmotorn har gått sönder och därför lämnade Tomas in den
för lagning i Ullånger i onsdags.
Så det enda som kunde stå till buds var att ro.
Det brukar vanligtvis vara jag som ror och Tomas som kör motorn
om somrarna, för Tomas har inte lärt sig att ro.
Så på onsdagkväll var det jag som skulle ro. Både Joakim och Joel
ville pröva på att ro också. De klickbara bilderna nedan är tagna med
min och Tomas mobilkameror. Inte samma kvalité som den andra kameran
precis, men det duger iaf.

                                
De 3 grabbarna i fiskar-                  Fångsten:                                Jag i egen hög person.
tagen i onsdags.                               En liten abborre
                                                             som fick åka tillbaka
                                                             i sjön...


                                         
Joel & Tomas med                                 Joakim med fiskespö.            Det var väldigt vackert
fiskespö.                                                                                                      med solnedgången

                                                                                                                      den kvällen.

                    
Joakim vill pröva att ro.                         Det vill såklart lillebror
göra också.


Men på torsdagskvällen var det dax för Tomas att träna igen.
Är några år sedan han gjorde det och den gången så såg det så
lustigt ut att jag bara skrattade. Båten snurrade bara runt för att han
tog i för mycket med högerarmen som han är starkare i.
Men den här gången gick det bättre.
Han fick ro hela tiden och tog sig både ut på öppet vatten och hem
till bryggan igen. Duktigt!!!
Nedan kan ni se när Tomas tränar och även bild på hur stolt han var
när han kom iland igen. Dessa klickbara bilder är från nya digitalkameran igen.



                             
Tomas tar i för kung och                     Land i sikte...                                 En lycklig Tomas!
fosterland.



Jaa detta var en ordentlig rapport av vad vi har haft för oss de senaste dagarna.
Hade tänk skriva redan på torsdagskvällen, men hade inte riktigt tid som ni ser.

Återkommer snart igen...


/Hanna

Kommentarer
Postat av: sanna

Men vad fint ni har fått med alla blommor, ni ser ut att har mysigt på stugan, :)

Jaså vad roligt med en ny kamera :)

Ha det bra Kramar på er allihopa

2008-07-06 @ 22:57:36
URL: http://www.nogg.se/sannagumman
Postat av: Camilla

Vilka fina bilder och blommor!! Jag tänker göra ett försök att sätta några blommor på våran balkong men får se hur de blire...glömmer alltid bort att vattna de stackars blommor viredan har;) Hoppas ni har det trevligt i stugan och att vädret är bra..här ösregnar det..usch! Kramelikram=)

2008-07-07 @ 19:02:44
URL: http://lillcamme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0