Allt behöver inte vara rött på Alla hjärtans dag

image108


Nää det kan faktiskt vara blått också eller blå-lila. =)
För idag fick jag en kruka med små vackra Campanula-blommor.
De ingår i blåklockesläktet.
Många tycker väl att det är röda rosor som gäller på Alla-hjärtans-dag,
men jag som älskar färgen blå, tycker att dessa var minst lika fina som ett fång med rosor.
Ett fång, eller iaf 10 stycken rosor gav jag och barnen istället till Tomas idag.
Så visst kan man säga att det ligger lite dubbelmoral över det.
Men som sagt, jag verkligen älskar allt med färgen blå.
Ikväll har hela familjen firat denna dag med att äta Alla-hjärtans bakelser och röda geléhjärtan.
Och myst i soffan med att titta på Jönssonligan på Mallorca. =)
Tack snälla Tomas, Joakim och Joel för blomman, godiset och myskvällen!!!


Det har varit en riktigt bra Alla-hjärtans-dag, trots att jag legat hemma stora delar av dagen
och inte mått särskilt bra.
Har dragits med förkylningssymtom sedan förra veckan, såsom halsont, öronvärk och huvudvärk.
Men det har liksom bara kommit och gått och inte velat bryta ut riktigt.
Men så igår, onsdag, så började jag få ont i lederna och så snuvan förstås.
Bihålorna började göra sig påminda idag, så imorgon har jag fått tid hos läkaren vid halv 2.
Hoppas på att han ska skriva ut antibiotika så att jag hinner äta den kuren färdigt innan nästa helg.
För nästa helg bär av till Helsingfors på kryssning med Sanna, Mia och Carina.
Rackarns va roligt vi ska ha!

Nää nu är det verkligen dags att sova.


/ En snuvig Bambi tassar iväg mot sängen...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0