Hur tråkig är inte jag då..??!!

Som inte har skrivit här på nästan 1 och en halv månad... fy rackarn´!!!
Ändå har det ju hänt en hel del som kunde ha varit blogg-nyttig fakta...

Har nu reden varit på LIA (Lärande I Arbete) i 2 av mina 10 veckor.
Jag och min klasskamrat, Anna, är på ett företag i Umeå som heter Power Media.
De är dom som filmar vid elitseriematcherna i hockey från Timrå i söder
till Luleå i norr, då dessa matcher sänds via PPV på Canal+.
De kör även vid travsändningar och fotboll.

Första veckan var väldigt lugn. Eller vad ska man ska säga...
Jag och Anna var tillsagda att vi kunde väl komma till Power Media vid
lunchtid den första dagen, måndagen den 5 november.
Det gjorde vi och gick igenom med våran handledare, Sven, vad vi kommer att få göra
och vara med på under LIAn hos dom.
På tisdagen satt jag och Anna och försökte lära oss hur IMX-kamerorna fungerade.
Det är kameror som man bandar material med, alltså man kör aldrig live med dom.
Efter dessa två dagar så går både jag och Anna och blir sjuka.... resten av veckan...
Det är oflyt de..... Eller som våran handledare Sven valde att uttrycka sig:
Jaa, tänka att ni blev sjuk båda två samtidigt... Ni får låta bli att hångla upp varandra
så där, se hur det går då... ; )
Jaa, han har humor Sven. De har för övrigt en tidvis väldigt hård men rolig chargång
inom personalen, som man lätt kommer in i.
Jaa, som sagt så låg vi hemma och trynade resten av första veckan.

Men förra veckan hann jag vara med på 3 tv-sändingar.
Lunchtravet på Bergsåker i Sundsvall, matchen mellan Modo-Brynäs
i Arenan här i Övik och dagen efter det var det V65:an på Solänget här i stan.

Var upp till Umeå i måndags också, men igår tisdag var jag hemma, då jag har
börjat att få sånt besvär med min högra knä.
Haft ont i det från och till i 2 veckor och förra söndagen började det att svullna upp.
Var in på akuten i torsdags då det under endast 2 timmar svullnade ytterligare ända
upp till halva låret och ner till halva vaden. Det fanns viss oro för att jag skulle ha drabbas
av en blodpropp i benet. Inte normalt att svullan så där utan att man har gjort något annat
än att sitta rakt upp och ned på en stol under 2 timmar!!!
På akuten tog de prover och sedan fick jag gå till röntgen där de satte en kanyl på ovansidan
av högerfoten och sedan sprutade in kontrastvätska så att de kunde röntga och se blodkärl
i benet och ev. blodpropp.
Var lyckligtvis ingen propp, men både medicin- och kirurgläkaren funderade på vad det kunde vara.
De ringde till bakjouren för kirurg och den läkaren sa att de kan bli så här om man har överansträngt
knät. Reaktionen kan komma ett tag efteråt.
Och det vill jag lova... för ansträngde knät gjorde jag ordentligt, men det var 2 veckor sedan...

Har fortfarade ont i knät och i måndags uppe i Umeå "small" det till rejält.
Efter det liksom "kluckade" det i knät nr jag gick och gjorde ont. Kändes som
om knäskålen skulle åka urled när som helst...
Så jag var hemma under tisdag och vilade knät och fortsatte att knapra tabletterna
som jag fick utskrivna av läkaren på akuten.

Det knasiga i detta är att jag själv vet vad detta beror på.
Gjorde illa knät för 12 år sedan och då var läkarna in i knä
och klippte bort överskottsbrosk. De sa att det skulle nog behövas göras om efter
5 år igen... jojo, det har alltså gått 7 år sedan jag skulle ha gjort något åt det.
Så inte är det konstigt att det trillskas... sedan har jag ju ökat mer i vikt sedan jag var
18 år också, så det kan ju även vara en orsak.

Nää, nu ska jag gå och lägga mig, för om 6 timmar ska jag iväg ner till Älvsjö utanför
Stockholm på Saco-mässan med min skola. Vi är 2 stycken från varje utbildning som ska
ner dit och representera skolan och utbildningarna.
Jag och 2 tjejer från turimutb. ska åka ner med skolans mini-buss.
Men när jag nu har sånt problem med knät så känner jag egentligen ingen lust
att åka. Men har man lovat så ska man hålla det. Och lovad gjorde jag våran kursledare när
hon fråga mig för 1 och en halv månad sedan. Sedan är det ju inte så länge sedan jag vari
Sthlm heller, bara 2 månader sedan. Fast jag har aldrig varit ut till mäss-området i Älvsjö
tidigare.
Hörs senare!

Natti natti!!!

/ Bambi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0