Tillbakablick på den gångna helgen...


image61


Jaa, det är lika bra att göra en tillbakablick, för den gångna helgen
var allt annat än innehållslös. Sen vore det ju trevligt att komma ikapp
lite här på bloggen också, så att man ligger rätt tidsmässigt.
Har ju varit lite si och så med detta den senaste tiden.
Föll liksom ur bloggskrivandet i samband med Melodifestivalen...
vet inte vad som hände... krasch i hårddisken (läs hjärnan) kanske.
Men jag bör varna läsare som tycker att det är jobbigt att läsa långa
blogginlägg, för denna blir lååång.
Texten är dock uppdelad i stycken med tillhörande bilder, så man kan
ju i och för sig välja vad man vill läsa om.

Åter till helgen.
Fredagen tillbringades hemma, jag var liksom helt ur spel, med en
massa värk i axeln och nacken. Vet inte om jag hade legat konstigt
på natten eller om det helt enkelt beror på vädret. Vet inte vilket jag
ska skylla på.
Försökte att jobba lite med radioreklam-uppgiften som vi håller på
med i skolan nu. Det är en forsättning på Inno Medic AB och det manliga
p-pillret Inseam som vi jobbade med grafiskt för några veckor sedan.
Men som sagt, ur spel var Hanna här, så det blev väl lite halvdant
med jobbet kring det. Låg mest på soffan hela dagen och läste en
bok istället. Och smörjde in axeln och nacken med Voltarenkräm.
Kändes bäst så.
På kvällen blev det tv:n.med familjen.

Men vid 23-tiden, när barnen somnat för länge sedan, sitter Tomas
vid datorn och går av en slump ut på Aftonbladets hemsida.
Där möts han av nyheten att det brinner häftigt i ett av trähusen inne
i centrum här i Övik.
Trots att det är hemskt när det brinner, så finns det även något
spännande över sånt här. Så jag tar bilen in till stan för att kolla läget,
för att sen återvända hem till Tomas för att han ska få åka in och kika.
Klart att han tyckte det var spännande, när hans dröm som liten var
att jobba som brandman.
Å jäklar vilken brasa det var!!! Huga!!! (se nedan) Det var iaf tur att
det inte kom några människor till skada!

image62



Så kom lördagen...
Då tog Tomas barnen på morgonen och jag sov vidare några
timmar. Sedan begav vi oss ner till Höglandssjön där det var
is-racing SM. Skulle egentligen ha hållits redan förra lördagen,
med då en traktor sjunkit genom isen tidigare under veckan
fick man inte tillstånd av polisen att genomföra tävlingarna.
Så då flyttades det till denna lördag istället.
Joakim tyckte det var spännande och Joel också, då han fick
se många "Laa", som han kallar bilar.
Och så fick ju Joel åka på snowracern både dit och hem också.
Det är ju skoj bara det!


image60


När vi var påväg hem så ringde Marie-Louise till mig på mobilen
och undrade om jag hade lust att hänga med ut till krogen på kvällen.
Jag och Tomas var ju på min klassfest förra helgen, och det blev
ju en ganska blöt tillställning. Plus att jag var ut med Sanna, Mia
och co helgen innan. Så egentligen hade jag väl tänkt mig att
vara hemma denna helg. Men det lät ju skoj att hänga med M-L,
då vi inte festar tillsammans så väldigt ofta. Så vi bestämde att
vi skulle höras under kvällen.

När vi kom hem från sjön så bänkade vi oss framför tv:n för att
se 3:e kvartfinalmatchen mellan Modo och Timrå.
Å rackarns vad spännande det blev!!! Matchen gick till sd då
slutresultatet under ordinarie matchtid stannande på 3-3.
Omspolning utav isen och så satte 4 perioden igång...
Vilken match!!! Vilken rysare! Men lika fullt fick ingen av lagen in
sista pinne denna period. Så omspolning igen och 17 sekunder in
i 5 perioden lägger så Tobias Enström in 4:e målet.
Så äntligen har Modo spräckt nollan i Eon Arena. Det var på tiden!!!

När matchen var slut vid 7, så ringde M-L och vi bestämde att hon
skulle komma hit vid 8-tiden.
När hon kom hit så stod jag i duschen och sen blev det makeup
och vindrickning. Den musikmässig partyupladdningen bestod
självklart utav Melodifestivalfinalen på tv:n denna kväll.
Taxi beställdes till 21.40 och sen bar det av till Platinom.
Väl framme var det ju Happy Hour så det beställdes in ett antal
Jäger och Redbull. Vilket blev några för mycket för dessa damer...
Åtminstone undertecknad... Så vid 12-slaget ringde jag hem till
Tomas och bad honom hämta mig.
Å hej, å hå... har väldigt många svartrutor av denna korta men
intensiva partykväll!!! Inte bra! Så jag säger bara det, härmed varnas
ni alla för Happy Hour, men framförallt för att svepa Jäger och Redbull
av hjärtans lust!!!


image63


Till råge på allt så verkar det bli party även till helgen, då DokSuRi
(min TaeKwonDo klubb) anordnar utgång på Platinom för de av
oss som är över 18. Men man kan ju kanske ta det lite lugnare
med drickat denna gång. Känns ju nästan som risk för helg-
alkolism när det blir så ofta. Stackars lever också!!
Så helgen därpå lär få bli VIT för min del.

Ikväll har jag varit på den den 4:e kvartsfinalen i Swedbank.
Tyvärr blev det förlust för Modo. Matchen slutade 2-1 till Timrå.
Men som jag sa till Elin ikväll, så vill vi ju bara ha det lite mer spännande!!!  =)
Hemmamatch på onsdag igen, men då är det Tomas som åker till
arenan och jag sitter hemma och kollar på matchen på tv:n ist.


Nää, natti-natti önskar jag er alla mina trogna bloggläsare!
Ni har gjort det riktigt bra om ni orkat läsa ända hit!!

Over and out!

//Bambi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0