Seger!!!!!!!!

Svartvadet



Japp, nu är kvartfinalen avslutad!!! Och Modo går som segrande lag ur denna
långdragna serie i 7 avgörande match. Vilken känsla!!!
Jag var så spänd från pausen mellan 2 och 3 period och framåt att när jag höll
upp händerna framför mig så skakade dom kraftigt.
Tänk att man utsätter sig själv för detta! Så mycket känslor!!!
Jag har skrikit och vrålat, hejat och klappat i händerna så de varit alldeles röda
hela matchen igenom. Gud, jag var alldeles slut efter matchen!
När Svartvadet pyttsade in segermålet, ställde sig alla modoiter upp och vrålade
och applåderade!
Spänningen hade varit så påtaglig att tårarna bara rann ner för kinderna på mig.
Det bara skakade i kroppen på mig!!! Hela hallen jublade, för att sedan övergå i
ett unisont:
"Modo Hockey!!! Modo Hockey!!! Modo Hockey!!!"
Det bara ekade i hela hallen...
Hjältarna ställde upp sig på rad mot Klacken och oss på kortsidan och gjorde
vågen med klubborna.
Efter det klarade jag inte av att stå längre, luften gick ur mig och benen kändes
som spagetti. Jag var tvungen att sätta mig ner. Helt slut!!!
Jublet ville alldrig ta slut... Klacken ångade på och likså resten av publiken.
Killarna åkte av isen för att bara några minuter senare komma in igen för att ta
emot publikens hyllningar.
Och vilken kille, vilken hjälte han är, allas våran Per "Perra" Svartvadet.
4.20 in i förlängningen direktsköt han suveränt framspelad av Oscar Steen,
pucken i nättaket bakom en förtvivlad Johan Backlund i Timrås kasse.
Målet som dödade kvartsfinalserien och tog Modo till semifinal var även "Perras"
100:e mål i A-lagssammanhang. Snacka om dubbelseger!!!

Citat ur Allehanda.se:
" Och målet som numera är en klassiker för alla Modosupporters kom egentligen
till av en slump.

Det var tekning i Modos zon och Modotränaren fegade genom att kasta in ytterligare
en tekare (Oscar Steen). Svartvadet vann pucken till Steen och istället för att byta
fick Oscar med sig pucken och Modo kom i en två mot en-situation.
Steen lyfte pucken över en Timråspelares klubba och Svartvadet nöp till direkt.

Pang - och Modo är i semifinal. Ett Modo som låg under med 3-2 i matcher i fredags,
och samma Modo som har en kapten som sågats av bland andra proffstyckaren
Niklas Wikegård, som tyckt att Svartvadet vikt ned sig och inte agerat som ledare.

Nu har han gjort tre mål på sju matcher och spelat stor hockey.

- Äh, Wikegård gillar att provocera. Det där får stå för honom, säger Perra och flinar
så där lagomt nöjd när han möter pressen efter matchen."

Jaa, jag säger då det, vilken lirare!!!
Så nu blir det semi mot HV. Första matchen går här hemma redan på onsdag.
Gud så spännande!!!
Men då är det Tomas som går och jag sitter här hemma och lider vid tvn.
Tur att man har byggda, stenhårda naglar så att det är omöjligt att bita på dom... =)

Till alla bittra förlorare bland Timråiterna säger jag bara....
Det kommer en ny säsong till hösten!!! =)
Någon måste vinna och någon måste förlora. Och den här gången var det inte eran
tur att ta hem kvartsfinalen.

Nää, nu ska Bambi gå och gosa ner sig i kudden. För imorgon ska klassen till Umeå
och beöka SVT. Hoppas bara att vädret blir bättre. För jag gillar inget vidare att köra
i sånt snöfall som varit denna kväll.

Natti natti!!!

/En överlycklig Modo-Bambi tassar iväg mot sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0