Melodifestivalen blev underbart lyckad!

Melodifestivalkorsetten 2

Åh så här snygg var jag kvällen till ära. Korsetten blev ju jättebra.
Fick hjälp av Helena och Jenny när de kom till oss några timmar
innan vi skulle åka till Melodifestivalen.
De hjälpe mig att sy en jättefin organzasjal av tyget som jag köpte.
Kände mig ursnygg kvällen till ära! Länge sedan man var så fint
klädd. Senaste var väl på studentbalen för nästan 11 år sedan.

Tomas ackompanjerade mig och med snygga kläder.
Han hade svarta byxor, en svart skjorta med små tunna ränder
och en tjusig silver slips som jag var och inhandlade dagen innan
Melodifestivalen.

Tomas skjorta o slips

Vilken känsla det var att vara på plats in real life.
En fullsatt arena som bara ångade innan direktsändningen.
Studiomannen Henrik von Zweigberg härjade upp publiken ordentligt
innan sändningen och fick alla att köra vågen runt, runt en antal gånger.

Startfältet här i Övik bör vara det allra starkaste under deltävlingarna,
för så många bra artister som fanns med. Ojojoj!!!
Och Kristian Luuk är ju bara helt otrolig som programledare!
Han borde få vara programledare varje år.

Mina favoriter under kvällen var Måns Zelmerlöfs och Sonja Aldéns
låtar. Och både gick ju vidare, Måns direkt till Finalen den 10 mars
och Sonja till Andra chansen i Nyköping helgen innan.
Härliga tider!!!

Efter Melodifestivalsändningen gick vi vidare ut på krogen.
Först gick vi upp till Oléarys för vi hade hört av några kompisar
dagen innan att de skulle dit. Men när vi kom fram var kön rätt så
lång, så vi ringde till de andra och hörde om de var inne redan.
Då fick vi höra att de hade åkt hem men att några hade gått ner till
Harry´s istället. Så vi gick dit istället.
Där var kön äääännu längre. Men vi hamnade bredvid två glada
tjejer som vi började sjunga schlagerlåtar med.
Väntetiden gick väldigt fort pga detta, trots att vi stod i kön total
40-45 minuter.
Väl inne på krogen slöt vi upp med våra vänner och kvällen fortsatte
med härlig partystämning.
Det blev mycket gott att dricka, dans nere på dansgolvet till härligt
röjiga låtar och trevligt sällskap. Kan det bli bättre??!! Näää!!!

Vi kom inte hem förän efter 4 på natten, då våran snälla barnvakt
kom och hämtade oss på Kebab House efter att vi ätit lite strips.

Jaa, denna kväll kan man leva på länge! För när kommer man att
få uppleva Melodifestivalen på plats igen. Kanske aldrig igen!

Och tillslut sänder jag och Tomas mängder av tacksamma tankar
våra underbara barnvakter, Helena och Jenny!!! Utan er hade vi
aldrig kunnat genomföra denna härliga kväll!!!

Sänder även en tacksamhets tanke till dig, Malin, som var så snäll att
du lät mig kom hem till dig så sent på kvällen innan Melodifestivalen,
Tack för att du hjälpte mig med att mäta och fixa med organzasjalen
som Helena och Jenny sedan hjälpte mig att sy.

Ni är så snälla och góa människor!!! Puss på er!!!
Hur liten vore man inte utan vänner!!!


// En glad Hanna efter en lyckad festivalkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0