Nya droger...

stetoskop hos doktorn


Igår var jag återigen och hälsade på hos farbro doktorn.
Börjar nog räckas som stamis snart...
Jag och Joel blir ju aldrig helt fri från denna långdragna
förkylning, har ju var dåliga från och till i 2 månader nu,
sedan i slutet av november.
Förra onsdagen påbörjade vi ju våra 3 Kåvepeninkurer
med vi blir ju bara lite bättre av detta och när medicinen
är slut så återkommer förkylningsymtomen som ett brev
på posten inom en vecka igen.

Igår åkte jag ju till skolan igen efter att ha legat hemma
hela förra veckan, men jag kände mig långt ifrån pigg.
Så jag ringde och beställde ny tid åt mig själv och alltså
komma redan igåreftermiddag. Denna gång till en annan
och bättre läkaren än förra veckan.
När jag sa att både jag och Joel har mått så här så länge
undrade han om det ven var så att många av barnen
på Joels dagis är sjuka. Och ja, visst är det så.
Då sa han att vi mest troligt har drabbats av DAGISBAKTERIEN...
Det finns tydligen två stycken förkylningsbakterier med konstiga
namn som inte Kåvepeninet tar död på och det är därför som
aldrig blir helt friska.
Han skrev alltså ut en annan typ av pencilin, Ery-Max,
som jag nu ska pröva. Mår jag bättre av den inom några
dagar så ska han även skriva ut den medicinen åt Joel.

Och faktiskt så tycker mig känna att jag redan, efter 4 tabletter
mår bättre. Hoppas att det håller i sig. För då ringer jag
imorgon till läkaren igen så att Joel får samma medicin.
Äntligen ska vi bli friska igen... Skulle vara så skönt, för nu
är man väldigt trött på att ständigt gå omkring och må
halvdåligt hela tiden.
Jag vill ju börja träna igen. Har inte varit och tränat
en endaste gång under hela den här tiden.
Börjar att känna mig väldigt försoffad.

Här i skolan idag har jag suttit och kämpat med Photoshop,
Illustrator och InDesign för att lära mig dessa program.
Men det tar tid... Begriper inte varför jag ska fatta så jävla trögt.
Men tids nog lär jag mig väl.

Nää, nu ska jag åka från skolan och hämta Jocke på
fritids. Han kom ju hem igår efter att ha varit på Kortis
hel helgen. Han blev så glad när jag hämtade honom
efter fritids igår att att han grät.

Ha det gott alla bloggläsare!



//Bambi brummar iväg med Fååården......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0