Seger för Tommy!!!

Tommy Melodifestival 400px


Härligt Tommy!!!
Självklart gick han vidare direkt till Finalen i Globen!!! Yeeees!!!
Själv ringde jag x antal gånger och röstade på honom under
gårdagskvällens Melodifestivalsändning. Konstigt vore det ju
annars. Han har ju varit min stora idol sedan jag var 9-10 år
gammal. Han äger, helt klart!
Sången som han sjöng igår, "Jag tror på människan" är ju helt
klart en typsik låt för honom.
Den innehöll ett budskap, en ärlighet som alltid brukar speglas
i Tommys musik. Vackert helt enkelt!
Men den här låten hade det också varit oerhört märkligt om
den inte hade gått hem hos svenska folket.
Nu håller jag tummarna för att han vinner hela klabbet i Globen
den 10 mars för att sedan visa i Helsingfors den 12 maj vem
det är som gäller!!!
Nu vill jag ju åka till Stockholm och se finalen!

Men jag ska ju iaf på deltävlingen här i Swedbank Arena 
den 17 februari, och det ska bli jätteskoj.
Där kommer bland annat Magnus Carlsson att vara med.
Kan ju hoppas att det är han som är en av dom som går vidare
härifrån ner till Globen.
Har ju aldrig varit på Melodifestivalen tidigare, så det känns
ju glittrigt och glamoröst att få gå och se detta.

Var på matchen mellan Modo och Linköping igår eftermiddag
också. Modo tog hem segern, självklart, om än i förlängningen.
Så vi ligger kvar på 3 plats i tabellen och Linköping lades
sig under slutspelstrecket. Så ska det se ut!  =)



// Bambi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0