Då kan man prisa Gud igen... eller snarare CSN... *host, host*

Sedlar och mynt 

Jaaa, då har man pengar i några dagar igen då. Känns skönt!
Och tacka regeringen borde man ju göra också, varje månad!
Våran utomordentliga regering, men den otroligt enastående
statsministern, allas våran Fredde.
För de har ju iaf låtit oss, fattiga studenter få behålla studiestödet...
Men det lär ju svida i stadskassan... herre jävlar... 
Fan, jag tar ju i så jag håller på att spricka...  : p

Jaa, vad säger man... livet leker.... eller inte...

Har varit hemma hela veckan från skolan, då jag åter åkt på en 
dunderförkylning. Även lillen har darbbats av förkylning igen.
Våra imunförsvar är nog långt nere vid fotknölarna nånstans.
Vi gjorde ett besök hos farbro doktorn igår så nu mumsar vi
i oss pencilin igen...  Jag börjar må bättre redan, tänk vad 
några tabletter kan åstadkomma. Hoppas att Joel blir piggare
snart också.

På grund utav denna sega vecka så har jag självklart missat 
en av de kurser som intresserar mig mest på hela utbildningen. 
Grafisk form.
Kursen började förra veckan, så en dag har  jag varit med.
Vi har haft en art director hos oss och på lektionerna denna
veckan har de andra i klassen fått lära sig att hantera Photoshop
och Illustrator. Jag hade sååå gärna velat vara med då.
Kan inte programmen så det skulle ju vara nödvändigt att  lära
mig. Jag som hade tänkt jobba med grafik och reklam i framtiden.
Jag  hade ju till och med tänkt söka till Grafiker utb. i Sundsvall om
jag inte hade kommit in på Medieproducent...
Jag behöver ju kunna sånt här. Så nu får jag lägga min tillit till mina
kära klasskompisar. Eller kontakta art director för att komma åt lite
kunskap som jag har missat. Ordnar sig nog...


Det var ett tag sedan jag skrev här. Ända sedan jag och Tomas skulle 
ut och fira. Men jag tror att jag skriver mer om det senare, om själva
firandet och allt som hänt i mitt liv sedan jag sist skrev här.
Klockan börjar bli mycket...


Men imorgon kväll blir det en lugn hemmakväll för bara mig  och
Joel. Pappa Tomas ska nämligen ut och svira med jobbarkompisarna
och Jocke åker till Kortis imorgoneftermiddag och kommer hem först 
på måndageftermiddag.
Själv hade jag velat vara piggare och kunnat vara med och partaja 
med klasskompisarna som ska ut imorgon.
Ska tydligen vara förfest hos Elin med Singstar och allt.....  
Typiskt att jag ska vara sjuk och äta pencilin.
Har på något mystiskt sätt inte kunnat vara med på förfest med Singstar
hemma hos henne ännu. Varje gång som det har hänt så har jag endera
varit sjuk eller så har det varit något annat så att jag inte har kunnat
medverka. 


Så fram för mera fester hos Elin med Singstar så Bambi kan vara med!!!
=)

Jag önskar er en riktigt rolig utekväll iaf, både Elin och gänget och 
Tomas och hans gäng!!! =)


/Bambi ska sova nu...


Kommentarer
Postat av: Erik Laakso

Nej men hallå där, det var inte igår, kul att du droppade förbi. Det måste väl varit sommaren 2001 senast va?
Jag hoppas att allt är väl med er.
Kram Erik.

2007-01-27 @ 00:04:49
URL: http://eriklaakso.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0