Mysteriet med försvunnen Bambi...

Jaa, måste ju bara få berätta vad jag har varit med om en
sen natt förra veckan.
Vi är 9 stycken i klassen som producerar webb-tv klipp
åt Allehanda.se. Det är filmerav deras "läsarnas tips".
Förra veckan, på tisdagkväll och natten mot onsdagen
var jag, Elin, Simon och Dennis på skolan och filmade
två webb-filmer. En om hur man kan bli nästäppa med
hjälp utav citron. Elin i huvudrollen, med en lite gästroll
av Dennis och så jag som rosa lampa (!!!).
Den andra handlade om hur man kan få mer plats med
kläder i en väska genom att rulla kläderna.
Där var det jag som gjorde huvudrollen.

Klockan var någonstans mellan två och hlav tre när vi
filmat färdigt och gick in till redigeringen för att tanka in
materialet. När klockan var tio i tre så sa jag till de andra
att nu åker jag hem och gick ut i korridoren utanför
redigeringen. Men jag tillade (kanske något tyst) att jag
skulle gå in till ett av Turismakademins klassrum där jag
och min tv-reklamgrupp ritat upp en storyboard över våran
film på whiteboarden. Tänkte rita ner den på papper innan
jag åkte från skolan.
Men tydligen hörde de andra inte att jag sa det...
En stund efter tre hör jag hur de pratar ute i korridorerna
men sedan blir det tyst. Tnker inte mer på det utan slutför
det jag håller på med.
Sedan går jag tillbaka till redigeringen för att hämta min
väska som jag lämnade utan för dörren där.
Men väskan är inte där och redigeringen är låst....
Jag börjar söka efter min klasskamrater.... går från rum
till rum... ingenstan är dom...
Tänker att då kan jag ta väskan dagen efter....
Känner i fick för att ta fram bilnycklar och mobil. Kan ju
ringa till dom och säga att nu åker jag.
Men skit också.... kommer på att både mobilen och nycklarna
till bilen och skolan ligger i min väska... Kan alltså inte ta
mig ifrån skolan...
För går jag ut genom dörrarna så kommer jag inte in igen...
Fan var är dom egentligen, tänker jag...
Har de verkligen gått hem... de skulle ju sitta i redigeringen
hela natten...
Så kommer jag på att jag kan söka deras mobilnummer på
min bärbara dator som jag lyckligtvis har med mig.

Därefter får jag skratta riktigt gott.....

Här följer Elins berättelse som jag tagit mig friheten att kopiera
från hennes blogg:

"Äventyr

Jag, Dennis, Simon och johanna har suttit och redigerat inatt
på skolan. Johanna säger att hon ska åka hem vid 10 i tre.
Vi andra fortsätter att redigera.

När vi redigerat vad ci tycker känns som ett bra tag, cirka en halvtimme
tycker jag att det är dags att ta lite frisk luft, alla instämmer!
Kommer ut från redigeringsrummet och märker att Johanna har glömt sin
handväska. jaja, hon är ju tillbaka imorrn bitti och tar den.
Vi berger oss ut för att ta luften. När vi kommer ut ser vi att Johanna bil
är kvar på parkeringen!!!
Ååå nej tänker vi! Hon har säkert blivit utelåste eftersom hon glömt
väskan.
Springer upp och börjar leta hon på skolan men hon finns icke.
Vi letar i väskan och hittar mobil nycklar och allt.
Å neeej igen. Hon har blivit utelåst och inte tagit sig in och vi har ju itne hört hon
för vi sitter ju en våning upp utan fönster.
Vi ropar någon extra gång innan vi bestämmer oss för att ta bilen hennes
och fara och leta hon, hon kan ju inte kommit så långt på vägen hem.

Dennis tokskrapar rutorna medans jag värmer upp bilen och Simon sitter i baksätet
och säger; stackarn, var arg hon ska va. Ojoj!
Sen kör vi. vi far den troligast väg hon skulle gå hem.
Men ingen johanna. Vi far och smyger utanför hennes hus, men vi ser inte hon.
Dennis smyger fram och knackar på dörren, men hon är inte hemma. Han tjuvkiakr in i fönstret för att se ifall hon rör sig där inne, men inte.

Vi bilar iväg igen och ner till stan efter e4, men ingen johanna. vänder upp igen och
tar den andra vägen hem till henne. Men då missar vi totalt hennes gata, och kör
på tok för långt. Vänder tillbaka och vet inte riktigt vart vi är, men till slut hittar vi hennes gata igen...Men ingen johanna...Så då börja vi köra tillbaka mot skolan..
Och då äntligen ringer hon!


Elin: Är du hemma?
Johanna: Nä ? Vart är ni?
Elin: Vi kör din bil ?
(Johannas tanke : De kunde ju frågar om de fick ta bilen)
Elin: Vi är ute och letar dej efter vägen hem till dej?
(Johanna asflabbar)
Johanna: Men jag är ju på skolan?


Vi alla håller på att dö avskratt. Som vi burnat runt stan och letat Johanna
och smygkört runt hennes hus. När vi kommer tillbaka till skolan sitter
hon snällt och väntar i vid köket. Då har hon varit och letat oss på skolan.
Hon har suttit inne hos turism och skrivit storyboard.

*ROFLOL*

Ojojoj! Ja vi blev iaf pigga igen.
Nu är vi åter igen i redigeringstuion och klockan är halv 5 på morgonen.
Det här kommer jag sent glömma!"

Jaa, fattar hur tokigt det blev! Jag kommer defenitivt heller
inte att glömma detta!!! *skrattar*

Så jag säger då det, lämna aldrig erat sällskap...
ni kan bli av med bilen!!! =)


//En saknad Bambi...


Kommentarer
Postat av: Mia

OJOJ.. vad jag skrattade när jag läste detta.. Jag satt på jobbet på Hk, så killen som skulle jobba natt där undrade nog varför jag skrattade så Gott!! jag satt näsan dubbel vikt... =)

Oj vad det kan gå ibland =)

2007-04-06 @ 01:40:30
URL: http://miamisse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0