I stugan vid Storsjön...



Befinner mig just nu i sommarstugan vid Storsjön.
Kom hit igårkväll och har spenderat stor del av den
här dagen med att njuta av det vackra vädret och att
lapa sol. Jag måste ju passa på att bättra på solbrännan nu,
för imorgonnatt så börjar mitt nya yrke som taxichaufför på
allvar. =) Har nämligen fått åka med några dagar med andra
chaufförer inom det taxiföretag som jag ska jobba åt, och nu
ska jag alltså börja jobba själv. Har fått ganska många arbets-
pass tilldelat mig denna juli och några dagar i augusti.
Så detblir inte så mycket ledighet denna sommar, man får passa
på när man har några dagars ledighet.
Men det ska bli väldigt spännande och roligt att pröva på detta yrke
på allvar nu! So, wish me luck!  ; )

Hur som helst, här kommer några bilder på vad vi har pysslat med idag
mer än att bara slappa. Ska lägga in fler bilder imorgon, även en del
"vacker-bilder" från mitt underbara paradis här vid sjön! =)


Båten som vi har här, en plastbåt av märket UTTERN, fick en rejäl skada
ifjol. Vi upptäckte detta då vi skulle ta upp båten i höstas.
Båten betedde sig väldigt underligt och stod med fören högt.
Det visade sig att den hade fått ett hål och en rejäl spricka i durken...
Så idag skulle det fixas med lagning av båten.
Vi åkte till Ullånger mitt på dagen för att komplitera upp lagningsmaterialet
så att vi kunde sätta igång.



           




Intresserade söner kollar in att pappa gör riktigt när han lagar båten.




På återseende imorgon!
/Hanna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0