Påväg till Tomteland...

Sitter i bilen påväg mot Dalarna och Tomteland.
Ska iväg på semester några dagar med barnen och Tomas.
Vi är snart framme i Söderhamn, där vi ska vika av mot Bollnäs för
vidare färd mot Mora, där vi ska bo på hotell i två nätter.

Imorgon blir det Tomteland för hela slanten.
Det ligger ca 3 mil söder om Mora. Ganska lagomt avstånd
att åka med barnen över dagen.
Men själva resan till Mora från Övik är på drygt 40 mil… och det är en lång
resa för två otåliga barn.
Denna resa neröver har hittills varit en hel del bråk med barnen…
Surrigt och jobbigt… Trots att vi skaffat varsin dvd-skärm åt dom, för att dom
ska kunna titta på film.
Det är ett evigt dragande ur och i med hörlurskablarna,
bråk om vem som ska använda vilken av de två hörlurarna, och en massa
pillrande på knapparna på dvdspelaren…
Jaa det är väldigt ljudligt här i bilen… På ett vis skulle det ha känns skönare
att stanna hemma, men samtidigt så vill man ju att barnen ska få uppleva
något roligt under sommaren och semestern.
Något som de har behållning av.
För man kan ju inte veta hur det är med barnen nästa sommar…
Hur de mår osv. pga deras sjukdom.

När jag var barn var även jag, tillsammans med mina föräldrar, till Tomteland.
Men mycket har nog förändrats där på ca 20 år. Har varit in på deras hemsida,
och det har tillkommit en del byggnader och figurer. Så det ska, även för mig,
bli roligt att få se. Tomas har heller inte varit dit tidigare.

Hör av mig senare igen!


/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0