Det nya livet börjar...




Det har nu löst sig på lägenhetsfronten för mig.
Bilden ovan visar på det hus som mitt nya hem finns i... =)
Min lägenhet finns där den röda punkten är.

Åkte ju och tittade på 4:an som jag skrev om sist.
Tackade omgående JA till den och hamnade som nr 4
i Övikshems kölista.
Så förra måndagen ringde jag till Övikshem för att höra
hur det verkade bli, om de 3 innan mig hade bestämt sig f
ör att ta lägenheten.
Hon som svarade mig på Övikshem sa att det såg nog ganska
mörkt ut för min del att jag skulle få denna lägenhet, vilket kändes
som en stor besvikelse, men samtidigt förväntade jag mig inte att
jag skulle få den i och med att den var några före mig i kölistan.
Men hon lovade mig att hålla koll på denna lägenhet och en annan
också som fanns tillgänglig.

Men torsdags, när jag helt ovetande satt och åt middag vid kvart
över 5 på eftermiddagen ringde det på min mobiltelefon.
Det vara samma person på Övikshem som jag pratat med på måndagen.
Hon ringde för att meddela att jag var den som hade fått lägenheten!!!!!!
Det till trots att det var andra som var före mig i kön. De hade ångrat och
ville inte ha den.
Så där stod jag med telefonen tryckt mot örat och med tårar i ögonen
frågade henne flera gånger om det verkligen var sant att det var jag som
skulle få lägenheten.....
I fredags var jag in till Övikshem och skrev på hyreskontraktet och redan
imorgon på eftermiddagen kommer jag att få nyckeln till lägenheten,
eftersom de har besiktning av den imorgon bitti. =)))
Egentligen är det från nu på lördagen, den 1 november, som kontraktet
gäller.

Tänk vad snabbt det skulle lösa sig ändå.... helt otroligt...
Någon i de högre höjderna måste ha ett finger med i allt detta.... =)

Detta var den absolut bästa lösningen.
Jag kommer nu att bo på samma gata och i samma område som jag
redan känner till sedan vi bodde där för drygt 8 år sedan.
Jag kommer därtill att bo bara ett stenkast från Joels dagis och även ha
nära till Joakim skola. Till det kommer det vara nära för barnen när de
ska till Tomas, då det bara är en liten bit att gå.
Lägenheten i sig känns helt fantastisk, då det är en 4 rummare på
första våningen och därtill en hörnlägenhet.
Utanför porten finns en fin lekpark för barnen där de kan leka.
Jaaa det känns helt enkelt för bra för att vara sant!!

Igår jobbade jag som fotograf i Sundsvall under GIFarnas match
mot Norrköping.
Jag och bildproducenten för arena-tvn åkte tidigare ner till Sundsvall
för att hinna gå på Ikea en stund.
Där handlade jag en del porslin, bestik, några lampor och andra nytto-
prylar som kan behövas.
På söndags ska vi få låna en bil med dragkrok och åka ner till Skog
för att hämta min gamla stålrörssäng, en soffa, soffbord, bokhylla och
tv. Sedan åker vi vidare till stugan där vi ska hämta köksbord och stolar.
Det enda problemet nu är att få tag på sängar åt grabbarna att sova i
när de är hos mig... Någon som vet om några sängar? Hör av er isf.
Har lite lite av lampor också, men det löser väl sig lite eftersom.

Jaa så nu börjar det nya livet...Ska bli väldigt spännande...


/Hanna

Kommentarer
Postat av: Bettan

Jätteroligt. lycka till nu Hanna.

Vill även passa på att önska dig en trevlig Allhelgona helg. Var rädd om dig



Kram Bettan

2008-10-30 @ 20:06:59
URL: http://www.livslycka.se/
Postat av: Sara

Lycka till med ditt nya boende! Ta hand om dig... Kram Sara

2008-10-30 @ 20:47:18
URL: http://saracla.blogg.se/
Postat av: Härnösand

grattis hanna jättefin utsikt har din nya lähenhet;);) lyckatill

2008-11-05 @ 00:26:53
Postat av: Po

Grattis till nya lägenheten! Kul att du fick den.

2008-11-06 @ 18:29:39
URL: http://aventyrligaaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0