Vem kunde tro? Jag + Karibien?

image96 image97


Jaa vem kunde tro att jag skulle bege mig till Karibien?!
Inte jag iaf... och absolut inte under en utbildning...
Ok, ska klargöra vad det är jag pratar om.

Jag pluggar ju på Medieproducent-utb här i Övik sedan förra hösten-2006.
Under våran utbildning ingår det att göra en repotageresa till ett annat land med klassen.
Nu har skolan skickat ut en mail med de 3 resmål som Tursimakademien (en av de andra
utb på våran skola) har haft i uppdrag att ta fram som alternativ för oss att välja bland.
Ingen av dessa förslag kändes riktigt rätt och heller inte priserna för resorna.
Så dagen efter det mailet kom ytterligare ett mail från våran rektor och våran kursledare.
De hade hittat en resa som ekonomiskt skulle kunna motsvara de 5000 kronor som var
och en i klassen själv kommer att få lägga på resan, resten av resan och ev. tillägg kommer
skolan att lägga till.

Det resmål som de hade hittat var:
en 10 dagars resa till Isla de Margarita, en ö som tillhör Venezuela!!!
Helt otroligt, jag ska till Karibien om två månader, i slutet av mars!!!
Någon som känner sig avundsjuk?? ; )

Jaa, det ska bli härligt att få bekanta sig med en helt annan världsdel, få njuta på de vita
stränderna i solen under vajande palmer och sippa på goda drinkar.
De ska jag inte alls sticka under stolen med. =)
Men det kommer även bli en hel del jobb under dessa dagar, men de repotagefilmer som
vi ska producera under resan. Vi kommer att göra en film var men vara 3 i varje grupp för
att kunna ta hjälp utav varandra med ljud och ljussättning exempelvis.
När vi sedan kommer hem till skolan väntar ytterliggare några veckor med redigering av
filmerna.
Men nog kommer det bli en del slappande också på denna resa, efter att filmandet är
färdigt. Denna ö är därtill skattebefriad, så det kommer nog bli en hel del shopping av
både det ena och det andra också.

Jaa en sak är då helt klar, jag längtar verkligen till det är dags att åka.
Men känner det även pirrigt att vara så långt borta och länge från Tomas och barnen.
Man kan ju inte åka hem igen bara så där utan vidare.
Flygresan är hela 11 1/2 timma lång och på resan dit kommer vi att göra en mellan-
landning i Madrid med övernattning. Dagen efter flyger vi vidare över Atlanten till
Caracas, Venezuelas huvudstad, för att sedan byta till ett inrikesflyg till staden Porlamar
på ön Isla de Margarita. Därefter tar vi oss upp till Playa de Agua med buss.
På hemresan kommer flygresan att se likadan ut, förutom att vi inte kommer att
övernatta något i Madrid.

Jaa, tänka sig... man ska till Karibien.... =)
Tar nog ett tag att smällta detta...



/ Bambi



Ps. Lämna gärna en kommentar under mina inlägg, det är så roligt att få läsa.
För jag ser ju att folk går in här och läser. Då är det roligt om ni lämnar
några avtryck efter er också. Ser framemot det... Ds.

Kommentarer
Postat av: David

hej!
gud va gött o åka till Karibien ju! det verkar så fint där:)
Gå in på www.designadinblogg.se, o sen så hittar du exakt hur man gör där, om man letar upp just det "klockavsnittet" till höger..jättebra sida för allt egentligen:)
Ha det bra!

2008-02-04 @ 12:07:30
URL: http://rosagolfboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0