Små guldkorn i vardagen...

image104

Sitter just nu i redigeringen på kontoret på Ersboda. Är alldeles ensam på kontoret.
Alla andra är ute på produktioner eller är lediga. Det visste jag i och för sig inte om
när jag tog bussen hemifrån Övik vid 10.30, men det gör mig inget att vara ensam
här. Det är lugnt och skönt.
Enda problemet är att någon har tagit med sig IMX-spelaren härifrån, så jag kan inte
tanka in något nytt material... Vilket gör att jag har ytterst lite material att roa mig med.
Men så kan det gå... =)


Träffade på en gammal skolkompis, Åsa, här uppe i Umeå i måndags.
Vi har inte setts sedan vi gick i högstadiet så det var väldigt roligt att få träffa på henne
så här efter alla år. Men hon var väldigt lik sig. Hon såg först lite tveksam ut när jag sa
hennes namn. Jag som inbillar mig att jag inte har förändrats så mycket på dessa år.
Men det är klart, man blir ju äldre, så då borde man nog rimligtvis förändras något iaf.


På bussen hit idag träffade jag en väldigt trevlig människa, vid namn Sara.
Hon och hennes 11-åriga dotter hade åkt med från Sundsvall och skulle åka ända upp
till Kalix, där de skulle hälsa på en väninna till Sara över helgen.
Vi började prata med varandra pga. att dottern frågade hur långt det var kvar upp till
Kalix och hur långt det var kvar till Umeå. Mamman sa att hon inte visste riktigt.
Så jag sa till dom att det skulle ta ungefär 1 1/2 timma tills vi var i Umeå.
Efter det började jag och denna Sara prata med varandra.
Både hon och jag var lika "duktig" på att prata och hon sa att hon tyckte att hon
själv kan tycka ibland att hon pratar för mycket, precis som jag kan tycka.
Men hon tyckte det var härligt med människor som hon mötte som pratar mycket.
Bussresan gick väldigt snabbt när man hade en sån trevlig människa att umgås
med. Hon berättade att hon tyckte mycket om Övik som stad och att de brukar åka
upp till Paradisbadet ibland.
När vi närmade oss Umeå så sa jag att tänk vad roligt när man kan träffa så här
trevliga människor på bussen. Och Sara höll med. Då säger hennes dotter:
- Jaa, men mamma, man kan ju faktiskt byta msn eller telefonnummer....
Vilken härligt liten tjej alltså!
Sagt och gjort, så innan jag klev av bussen på busstationen här så byte vi mobil-
nummer. Tänk vad snabbt man kan skapa sig nya bekantskaper. =)


Igår fick vi äntligen ett definitivt besked från skolan om att reportageresan kommer
att bli till Isla de Margarita utanför Venezuelas kust.
Har inte varit helt färdigbokat förrän nu. Men som våran nya kursledare sa förra
redan förra veckan så var det med 99,9% säkerhet att det skulle bli detta resmål.
Så nu blir det till att se över vaccinationer och skaffa sig ett nytt pass.
Var in till polisen hemma i Övik igår och frågade hur lång tid innan resan som
man måste hålla sig framme för att hinna få det nya passet.
Fick veta att det bara brukar ta en vecka, men för att vara på den säkra sidan då
jag skulle resa så långt, så borde jag komma in och ta foto till passet senast
2 veckor innan vi åker.
Vad det gäller vaccinationer så hämtade jag en blankett, förra fredagen på vårdcentralen,
där man ska fylla i vad man tidigare har tagit för vaccinationer och när man gjorde det.
Men hur ska jag kunna minnas i vilken årskurs som man tog olika sprutor???
Jaja, distriktssköterskan har nog koll på ett ungefär när man brukar ta olika
vaccinationer... Får nog fråga henne om lite hjälp med att fylla i den här blanketten.
Det är ju ändå till henne som man ska lämna den.


I förgår kväll satte jag mig och beställde några nya bikinis och några kjolar från Ellos.
Man kan ju liksom inte åka till detta paradis med bara en bikini och en baddräkt!!!
Det är ju ett väldigt tropiskt och fuktigt klimat i Venezuela, så det lär ju ta tid för badkläder
att torka.
Skickade efter dessa kläder med express-sändning så då kommer nog paketet i början av
nästa vecka. Beställde två olika bikinis i två olika strl, just bara för att vara lite mer säker
på att jag kan ha någon av dom. Så då får jag skicka tillbaka de jag inte kan ha.
Tycker det är svårt att få tag på just badkläder i lite större strl.
Jag kan ju liksom inte få på mig en 38/40.... Drar istället strl mellan 46-50.
Man är ju Big & Beautiful!!! =)

I vilket fall som helst är det ju ursvårt att veta vad man behöver för strl, då det kan skilja
ganska mycket mellan olika fabrikat och även mellan olika modeller.
Jaa, det ska bli riktigt spännande iaf, när paketet kommer.
Som julafton litegrann.... =)




/Bambi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0