Natt i ProTools studion...

Pro Tools studion


Det är natt.
Klockan är kvart i tolv och här sitter jag i Pro Tools studion på skolan.
Kommer nog att vara här stor del av natten... och jag är redan urtrött....
Har inte sovit särskilt mycket de senaste två nätterna och nu börjar det
kännas väldigt väl. Känner mig helt slut och ögonen är röda och vill bara
sova. Men jag har inte tid med sömn just nu.
Imorgon klockan 9 har vi redovisning av våran radioreklam om Inno Medic
och Inseam. Vi ska ha tre stycken i olika längd, 15, 30 och 45 sekunder.
De ska vara exakt på sekunden.

Jag har bland annat en dialog med i reklamen mellan en man och en kvinna.
Det är Tomas som har fått göra mannens röst och kvinnans röst är det min vänninan,
Marie -Louise som gör.
Själv har jag talat in en informativ speaker om tabletten Inseam.
Det roliga är naturligtvis att spela in dessa röster.
Gud vad man har skrattat de sista dagarna!!!
Spelade in den sista rösten, Marie-Louise, på förmiddagen idag.
Hon hade inte möjlighet att göra det förän idag.
Blev inte bara hennes manus som spelades in utan en massa andra
tokigheter också. Riktigt "snygga" uttryck som kommer att leva kvar internt länge...  =)
Tror att jag har förlängt mitt liv ett antal år... för vi fick en hel del skrattattacker...

Nu sitter jag och bouncar dessa ljudfiler så att man kan använda dom i andra
program än i Pro Tools.
Sen är det dags att redigera... Och det kommer nog att ta större delen av natten.
Man kan nog tycka att jag är rätt galen som sitter här mitt i natten och inte är färdig
med reklamen ännu, fast vi har haft två veckor på oss att genom förra projektet,
från idé till färdig produktion. Men eftersom studion var uppbokad efter det att vi
hade spelat in M-L i förmiddags, så hade jag inget alternativ att välja på, mer än
sitta här ikväll och nu i natt.

Nää, nu är det färdig-bouncat så nu ska jag starta redigeringen.
Trots allt jobbar jag väldigt bra under press, så det löser sig nog med uppgiften.
Ni får höra om hur redovisningen gick senare.


Och Marie-Louise, "This is a message from the dark side...."   =)


/Bambi (trött men tvungen att jobba)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0