Melodifestival uppladdning och annat...

Melodifestival loggan


Då var man åter tillbaka på bloggen.
Är en vecka sedan sist jag skrev nu, tiden går fort.
Har haft för mycket att göra för att hinna engagera mig i att skriva 
på bloggen. En del tycker nog att man bör skriva varje dag för att
ha en blogg. Men jag tycker det är bättre att man skriver när man
verkligen tycker att man har nått  vettigt att skriva.
Om det känns som ett tvång att skriva varje dag så ger man snart
upp hela konceptet. Det ska ju vara ett nöje att skriva.

Så vad har hänt sen sist jag skrev....???

Just idag har varit en mycket hektisk dag för mig.
Dagen började med att jag lyckades försova mig!!
Så typiskt när man bör passa en tid!
Skulle iväg till Helena och Malin på salongen och fixa till naglarna,
så jag kastade på mig kläderna och tog med mig en mugg med kaffe
och en macka att inta påväg ut till dom i Domsjö.
Ringde även till Helena och meddelade mig.
Väl framme blev det som alltid, en mycket trevlig stund.
Snacka om att vi gör skäl för "Tanter"! Som vi pladdrar på när jag
är där. Men det är skönt att kunna få prata om både trevliga saker
och mindre trevliga saker med de som känner én så väl som dessa
"tanter" gör. Om ni läser detta så ska ni veta att jag gillar er skarpt!!!
Puss på er!

Och nu är jag alltså redo för Melodifestivalen på lördagkväll i Arenan.
Helena satte jättefina stjärnfall i form utav små glittrande stenar på
båda långfingernaglarna. Urtjusigt!!!

 Snygga naglar 2


Efter nagelbesöket störtade jag hemöver och kastade i mig lite käk
och sen iväg in till stan och Arenan. Våran klass skulle nämligen
på studiebesök för att få se hur man riggat inför Melodifestivalfestivalen.
Vilket arrangemang alltså! Helt otroligt va häfigt att få se hur de jobbar
med så stora produktioner som dessa!
Efter studiebesöket var slut fick vi även var sin biljett till lördagens genrep
klockan 13.30. Så nu får man se allt hela två gånger samma dag!!!
Men roligast blir det ju ändå på kvällens direktsändning tycker jag.

Har nämligen inhandlat världens "Festivalutstyrsel". Hihi!!!
Inhandlade en ursnygg röd korsett i tisdags. De ni!!!
Till det ska jag ha svart kjol, svarta stövlar och en svart organza sjal.
Ska man på gala så passar man ju på att stila riktigt ordentligt.
Så ofta har man ju ändå inte chansen till det annars.
Och visst kostade korsetten en hel del, men va fasen!
Jag vill vara ursnygg, så det så!!!  ; )
Kanske lägger in en bild sen så ni får se. =)

Igår var det Alla - hjärta - Dag!!!
Fick jättefina ljus i rosa med röda hjärtan runt vecken + en annan
kärlekspryl. Men det tänker jag inte berätta om här.  ; P
Kan säga att det har med njutning i någon form att göra, men sen
säger jag inget mer. Haha!
Själv slog jag på stort och gav Tomas en ny herrparfym, Armani Code
+ 3 par snygga boxershorts. Kan verkligen rekomendera denna parfym
att ge till sin man. För åååååå vad gott den doftar!!! Mmmmm!!!
Gick även och köpte en stor tulpanbukett med stjärngräs som mamma
vill att jag ska skulle göra. Fick den av mamma och pappa. Snällt av dom!
Älskar tulpaner och rosor!!!

I måndags och tisdags hade vi sista dagarna med Magnus, våran
lärare i grafisk form. Hade redovisning på tisdagen av loggorna
och kampanjerna som vi jobbat med under dessa veckor.
Ni vet, det påhittade läkemedelsföretaget Inno Medic AB som jag
tidigare skrivit om och det manliga p-pillret Inseam.
Känner mig rätt nöjd med mina loggor, om man ser till det facto att
jag precis fått börja använda mig utav Photoshop och Illustrator.
Jag har gett mig sjutton på att jag ska lära mig dessa program ännu
bättre. Fasen, det är ju med grafik och reklam som jag vill jobba så
då bör jag ju lära mig att jobba med dessa program.
Vill helst vara på en reklambyrå här hemma i stan på LIA-perioden i
vår. Då får man ju lära sig in real life.

Nää, nu har jag skrivit mängder, så jag avslutar härmed för idag!



//Bambi - som längtar tills hon får klä upp sig på lördag......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0