Halsfluss till advent, jamen visst!

139485-8 

Jaha, då har man varit till läkaren på jourcentralen.
Klart som sjutton att det är halsfluss som man dragit på sig
Så nu blir det till att äta Kåvepenin i 10 dagar, och där
med även dra påsig någon härlig svampinfektion. Huuuga!! 

Jaja, men det är ju trots allt bättre att bli av med detta otyg,
för det är inte särskilt kul att inte kunna äta något heller,
pga det såriga halsen. Längtar tills jag kan börja äta mat igen!
Gud, nu låter et som om jag är en krigsfånge som fått vara utan
mat en par månader eller så... Och i sjäva verket så har jag fått
i mig, inte mycket men något iaf varje dag. Men det bränner ju
bara den när man sväljer. Det känns om om jag svalt ett
helt ägg, som en knöl. Svullen!!!



139485-9



Och idag är det första advent.
Tomas fick hjälp av Joel att få fram adventsljusstakarna lite tidigare
idag. Men några har inte överlevt sommarförvaringen i källaren...
Så Tomas har fick åka iväg till Coop och inhandla 3 stycken nya.
Själv har jag inte hunnit med att få fram några små julgrejor till
advent då jag legat däckad sedan i torsdags.
Men det ordnar sig nog, det är ju långt kvar till jul.
Nu när jag fått medicin så blir jag nog piggare på några dagar,
och då ska jag sätta igång och göra jul.
Det enda som inte är fixa iår är adventskalendern med ett paket
för varje dag till Joakim. Det kalendern sydde min pappa åt mig
när jag var liten, och varje jul så hade mamma och pappa gjort
små, små paket som de satte i små fastsydda ringar på kalendern.
I fjol lyckades jag med att fixa denna kalender.
Men iår har inte minnet varit med mig.
Det får gå ändå...
Han har en chokladkalender och några andra kalendrar som
Joakims skolkompisar har sålt för deras hockeyförening.

Imorgon kommer han hem igen.  Tänk då har han varit hemifrån
i 3 dagar. Träffade honom sist i fredagsmorse då jag sa hejdå åt
honom. Undra hur han har haft det? Vad de har fått göra på
Kortis den här gången? Vet att de skulle ut och äta på fredagkväll.
Man börjar sakna honom nu...
Visst är det lugnt och skönt när han är på Kortis, behövlig vila både
för honom och oss. Men tillslut blir det nästan lite för lugnt.
Jaja, men imorgon eftermiddag är han hemma hos igen.
Lillebror får ju iaf sin beskärda del av uppmärksamhet när han får
vara ensam med mamma och pappa.

Önskar er alla en trevlig Första advent, det som nu återstår av
den här dagen!

/Bambi



Kommentarer
Postat av: Halta lotta

Tycker det är dåligt med uppdatering på denna blogg! :)

2006-12-08 @ 18:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0